Keukentafelgesprek

Wanneer u een melding doet bij Loket Altena komt een consulent bij u thuis om uw vragen te bespreken. In dit gesprek komen verschillende onderwerpen aan bod. Dit noemen wij leefgebieden. De consulent zal vragen stellen over uw lichamelijke gezondheid, geestelijke gezondheid, huisvesting, huiselijke relaties, financiën, tijdsbesteding, activiteiten dagelijks leven, sociaal netwerk en maatschappelijke participatie.

 

Persoonlijk plan
U kunt vooraf een persoonlijk plan indienen. Met dit plan beschrijft u uw situatie. Het plan dient de onderstaande informatie te bevatten.

In het plan omschrijft u:

  • welke problemen u ervaart in het dagelijks leven
  • wat uw behoeften, persoonskenmerken en voorkeuren zijn
  • welke mogelijkheden u zelf, samen met uw sociale netwerk en met behulp van algemene voorzieningen hebt om uw probleem op te lossen of te verminderen
  • de behoeften ter ondersteuning van uw mantelzorger
  • welke maatwerkvoorziening volgens u het probleem zou kunnen verminderen of oplossen.

U kunt het persoonlijk plan ook online indienen. Klikt u daarvoor hier.

Heeft u hulp nodig bij het schrijven van uw plan? Een onafhankelijke cliëntondersteuner kan u helpen.


Cliëntondersteuning
Het is niet altijd makkelijk om uw weg te vinden in de mogelijkheden, wetten en regels op het gebied van zorg en ondersteuning. Loopt u tegen problemen aan? Dan kunt u terecht bij een onafhankelijk cliëntondersteuner. Samen met u en de mensen om u heen zoeken zij naar een oplossing, zodat u met vertrouwen weer verder kunt.

Waar kunt u terecht?

  • MEE. telefoonnummer (0416) 675 500